La importància d'escoltar els infants!


Quan vaig iniciar aquest camí, a peu descalç, per a tractar de viure d'una manera més sana, natural, lògica, ecològica i autosufient a Mallorca, després de la meva separació conyugal, per millorar el benestar i la qualitat de vida dels meus fills, sobretot!, el nostre entorn immediat, familiar inclòs, se'ns va tirar al damunt posant "el crit al cel", que es diu!, tot cercant-nos conflictes que, alhora, en generaven més provocant el bulling que van rebre els meus fills a l'institut mentre tiraven la meva reputació pel terra, escampant el que volien de nosaltres. 
Aquí va començar un tram del camí, molt dur pel que rebíem de l'entorn exterior però també més autosuficient, doncs en desescolaritzar els fills grans, la nostra vida va poder ser encara més saludable, intensa, vivencial, autodidacta, creativa i polifacética però, també i malauradament, el nostre entorn immediat i familiar encara va alçar més el crit de guerra arribant a denunciar-nos per absentisme escolar (que res té a veure amb l'unschooling que tant molesta a qui confon ambdós conceptes, per ignorància o bé per interessos i prejudicis socials) quan els meus fills petits els va arribar el moment de la matricula escolar però, i en base als bons resultats i la satisfacció de viure i aprendre sense anar a l'escola, els meus fills i jo ens hi vam oposar per continuar el nostre modus vivendus, sense fer mal a ningú, i l'unschooling iniciat a Mallorca amb en Daniel i en Saül.
Jo, com a mare, només vaig fer el que sempre he fet i encara faig: Escoltar més els meus fills i les seves necessitats, atenent als seus sentiments i emocions, tot vetllant pel seu benestar i la millora de qualitat de vida per comptes d'escoltar-me als qui, per interessos i/o prejudicis, ens han cercat brega i problemes.
Jo, com a professional en l'àmbit educatiu, defenso criteris pedagògics; metodologies i didàctiques obertes al treball de valors, humans i ecològics, i actituds de vida, sobretot!; opcions educatives alternatives i més lliures i la qualitat d'ensenyament/aprenentatge que té molt a veure amb el respecte vers les diferents necessitats educatives i de convivència i la inclusió de tothom sense preferències ni males vivències per competitivitats que només generen conflictes, malestar i despeses innecesàries, a més!
El Present és el que compte, en cada moment, i aquest present d'harmonia, benestar, bon ambient, viure cada vegada més autosuficient i beníssima convivència no el podríem estar gaudint si m'hagués escoltat més els/les demés que als meus 4 fills i les seves necessitats més vitals i immediates!
Sempre he sabut que els infants en saben més que els adults que fan de grans i manaires, per això, sempre he fet més cas a la mainada que a la gentada. I fent cas als meus fills i d'altres molts nens i nenes, que he tingut la gran sort i el plaure de conèixer, tot compartint encantadors moments i vivències, des que vaig arribar en aquesta bella Mare Terra; he fet més cas també als meus instins més naturals, com a mare i ésser humà tot procurant aprendre, amb responsabilitat, seny i consciència, cada dia un poquet més per a continuar millorant i enriquint-me com a persona, ciutadana del món i mare, tot compartint llibertat i bons presents amb els fills i les bones amistats!
El passat ja està caminat i ens ha fet arribar on som, essent cada un com és, sense falses aparences ni temors a ser un/a mateix/a, tot gaudint d'una vida tranquil·la, en pau, amb temps i sense estrés. Són els resultats d'una educació i vida alternatives i diferents a la forma de vida que està més normalitzada, institucionalitzada i sistematitzada dins la societat.
Gratitud a la Vida!
Gratitud als Fills!
Gratitud a tots els Infants, petits i gegants! ;)

Llubí (Mallorca) Estiu 2005 amb el nostre amic Eloi! 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Un remei natural i meravellós per guarir els refredats, la tos i el mal de coll: El xarop de ceba

Els fruiters de casa: La noguera

Joc de pistes: un recurs didàctic i interdisciplinari!