Entrades

S'estan mostrant les entrades d'aquesta data: de gener 22, 2012

"Viste un palito, verás que bonito"!

Imatge
Han estat dies de molta feina (quan es fan reformes ja se sap!) però ens ha valgut molt la pena perquè els resultats, per a nosaltres i pel que volem, han estat molt satisfactoris i, a més a més, ens ho hem passat d'allò més bé car tot ho hem fet molt il·lusionats i hem après molt! Qualsevol situació és una situació d'aprenentatge quan entenem l'educació com quelcom que forma part de la vida, talment com el menjar o el dormir. A casa, cada dia aprenem molt malgrat no tinguem tasques ni horaris estipulats perquè fem, principalment, un aprenentatge empíric i vivencial, és a dir, aprenem els coneixements acadèmics tot aplicant-los a la vida i al que fem en cada moment. Observem, analitzem, investiguem, manipulem, imaginem, creem, comentem, pensem, valorem, dialoguem,..., i, evidentment en tot el que fem, està sempre present i actiu l'aprenentatge de les llengües (parla, lectura, escriptura,...), matemàtiques (càlcul, lògica, geometria,...), ciències (experiments, cuina, me…

Comunicació!

Imatge
Francesco Tonucci
Els infants gairebé sempre es veuen obligats a haver de callar davant dels adults perquè, normalment, se’ls fa callar i escoltar, per a que aprenguin (se suposa) o bé per a que respectin les converses dels grans, sense tenir en compte que comunicar també és un aprenentatge, bàsic i vital, que requereix pràctica al llarg del seu procés d’ensenyament/aprenentatge, és a dir, els infants necessiten parlar i expressar-se, amb llibertat, per a poder aprendre a comunicar el que senten i pensen. Què és la comunicació sinó un mitjà per expressar el que pensem i sentim? Com ho podem fer si ho hem d’aprendre des del silenci imposat? Qui oblida els seus records i la seva infantesa no empatitza amb la mainada i pretén fer-los aprendre a comunicar imposant el mateix que va rebre, sense tenir en compte els sentiments i les necessitats reals dels nens/es, senzillament, perquè els/les fa callar i no els/les escolta perquè, se suposa, que, per correcció i educació, han d’escoltar ells/el…