Primavera en flor! (3)
Hem aprofitat les fotografies que van fer el Pau i el Daniel per preparar un joc del memory però a mesura que l’anàvem elaborant, ens hem adonat que podíem fer més d’un joc utilitzant les mateixes peces.
Després hem cercat les flors i les plantes pel jardí per observar-les millor i hem volgut aprendre’n els seus noms. Aleshores, hem pensat que podíem fer peces amb els noms per fer dos jocs de memory, en comptes d’un, i així poder aprendre millor els noms de les plantes perquè n’hi ha molts!!!!
Quan hem acabat, ho hem plastificat tot per poder manipular millor les peces i perquè així ens duraran més.
Després les hem tallat amb la guillotina. Això ho han fet el Daniel i la mama perquè per nosaltres és difícil i perillós.
A quins jocs podem jugar?
· Al joc de trobar les plantes.
Es tracta d’agafar una peça, observar bé la fotografia i anar-la a cercar pel pati. Amb aquest joc aprenem a distingir millor cada planta i les seves flors, també ens ha agradat perquè hem corregut molt pel pati per trobar-les totes i semblava que juguéssim al “pilla-pilla” i a fet i amagar perquè algunes plantes costaven de trobar.
· Al joc de memory per parelles d’imatges.
· Al joc de memory però aparellant cada planta amb el seu nom.
De moment, només hem jugat a aquests tres jocs però segur que podrem jugar a alguna cosa més perquè tenim moltes peces de tantes fotografies com van fer el Pau i el Daniel!!!!
Henoch i Pau
OBJECTIUS:
Coneixement del medi:
- Observar les plantes i la seva morfologia.
- Distingir les diferents plantes per les fulles, les flors, l’hàbitat,...
- Començar a conèixer diferents noms de plantes.
- Apreciar i valorar la natura i la seva bellesa.
- Ampliar el vocabulari.
- Practicar la lecto-escriptura.
- Aprendre a llegir i escriure tot jugant.
- Elaborar un joc manipulatiu.
- Sentir gust per fer la feina ben feta i amb cura.
Tots els que se’n deriven dels objectius més els que es vagin treballant a mesura que incorporem nous jocs a partir del material que hem elaborat.
Comentaris