BIBLIOTECA: 3 Propostes interessants!!!!

Brain Gym. És un llibre destinat als educadors on es plantegen un seguit d’activitats, força interessants, per a l’aprenentatge amb tot el cervell. També es troba en castellà.

Del llibre: La ciència està demostrat que el cervell es perllonga més enllà de la seva seu al crani, arreu del cos. Tot ell disposa de terminacions nervioses que ens informen de manera continuada sobre el nostre estat físic, mental i emocional.

El Brain Gym, també conegut com kinesiologia educativa, és un sistema basat en moviments, activitats molt senzilles que faciliten la reconnexió de les diferents àrees del cervell. Aquestes activitats es plantegen d’una manera lúdica com una rutina d’inici abans de començar la feina o bé es poden incorporar en el moment que es consideri oportú. (...)

Brain Gym. Llibre per al professorat.

Paul E. Dennison i Gail E. Dennison.

Ed.Graó// www.grao.com


Mates de cerca. Si les piràmides màgiques us han agradat, heu de saber que les hem trobat en aquest llibre on, a més a més, hi ha moltes més curiositats sobre les matemàtiques.

Del llibre: Más de 100 casos concretos a través de los cuales se pone de manifiesto que si las matemáticas desempeñan un papel fundamental en el sistema educativo es porque también lo tienen en la organización de nuestra sociedad. El libro plantea situaciones concretas que ayudan a responder a preguntas tan frecuentes en la escuela como “Y esto de las matemáticas, ¿para qué sirve?”, sin caer en frases evasivas como “Para todo” o “Ya lo verás más adelante”, que tanta fustración producen. (...).

En definitiva, un libro que permitirá ver (también) matemáticas cuando miremos a nuestro alrededor y explicar en qué consiste la educación matemática.

Mates de cerca.

Fernando Corbalán.

Ed.Graó// www.grao.com


Más de 100 ideas para enseñar historia. És un llibre guia carregat d’idees i propostes que neixen de la pràctica docent i que es poden adaptar a les necessitats pròpies i/o a les preferències particulars.

Del llibre: (...) Esta adaptación del libro de Julia Murphy que aparece ahora en su edición española cubre un hueco importante entre los recursos didácticos disponibles en español para enseñar historia. Es una obra sencilla, fruto de una dilatada experiencia docente y de una larga tradición educativa. El título es suficientemente expresivo: ofrece ideas extraordinariamente útiles tanto para profesorado experimentado, al que facilitará repensar actividades para sus clases, como para quienes están empezando la difícil pero apasionante tarea de enseñar.

Aquí encontraremos una amplia gama de propuestas, desde ejercicios iniciales para despertar el interés por la historia o introducir una determinada metodología o contenidos específicos, pasando por la utilización de juegos, fuentes primarias, prensa, Internet, dramatizaciones, iniciación a la arqueología y muchos más. Se trata de propuestas que se adaptan, además, a escolares de cualquier edad. (...)

Más de 100 ideas para enseñar historia.

Julia Murphy

Ed.Graó// www.grao.com

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Un remei natural i meravellós per guarir els refredats, la tos i el mal de coll: El xarop de ceba

Els fruiters de casa: La noguera

Joc de pistes: un recurs didàctic i interdisciplinari!