Tot entenent el cicle de l'aigua!

Aprofitant la pluja que queia ahir i el fet que no ens venia de gust anar enlloc, vaig proposar l'Henoch i el Pau de fer l'esquema del cicle de l'aigua perquè els quedés encara més clar el concepte i els conceptes que se'n deriven. Ja fa temps que coneixen aquest cicle perquè ja n'havíem parlat altres vegades donat que quan pregunten, per iniciativa pròpia necessitant saber per quès de la vida, sempre els responc atenent a la realitat i la veritat malgrat, a vegades i segons el què pregunten, no tinguin edat per assimilar tota la informació, sobretot quan es tracta de temes complexos, doncs sóc perfectament conscient que més endavant ja la van completant, a mesura que creixen i n'amplien els coneixements, tot comprenent, cada vegada més, els conceptes més abstractes i, per tant, més complicats d'entendre i assimilar quan són més petits.
A l'escola, quan treballàvem aquest tema a 4t de primària, fèiem fer un dibuix esquemàtic als alumnes per representar el cicle de l'aigua. Ahir, podíem haver-ho fet així però, com que la tarda plujosa acompanyava i ens convidava a estar a caseta casona ben a gustet i calentons, vaig pensar que s'ho passarien més bé si fèiem l'esquema tot elaborant, alhora, un collage amb paper de xarol. D'aquesta manera l'activitat és més atraient perquè treballen amb més materials i, a més, no només feien CMN (coneixement del medi natural) sinó que també realitzaven una activitat de l'àrea de creativitat i arts plàstiques.
Treballar amb dos nens és molt diferent de fer-ho amb 25 i, per tant, és pot anar més enllà doncs és més senzill respectar-los els diferents ritmes de treball i el nivell d'adquisició de coneixements de cada un, segons les seves necessitats, inquietuds i interessos. Els puc atendre millor donat que reben una atenció constant i, gairebé, individualitzada.
Aquesta tarda, a més, ambdós han fet una entrada en els seus blocs respectius, amb el meu ajut evidentment, per a arxivar la feina feta i per a treballar també l'expressió oral (explicativa) i escrita per a redactar els textos, tot interioritzant més els continguts i els conceptes apresos sobre el cicle de l'aigua perquè a l'haver d'explicar el que han fet, ho tornen a repassar.
Si cliqueu damunt de les imatges podreu veure el procés del treball plàstic realitzat, així com també la feina de composició textual més relacionada amb l'àrea de llengua catalana.

Pau (7 anys)

Henoch (9 anys)

Treballar amb ells és un gust, sobretot per la il·lusió i les ganes que posen en tot el que fan i perquè van assimilant els aprenentatges amb facilitat i sense dificultat perquè s'ho passen molt bé car ho viuen com un joc! El gran i meravellós joc d'aprendre!!!! ;)


Comentaris

Marisol ha dit…
Qué maco el bloc d'en Pau! i quina bona feina esteu fent! molts petons.
Lídia ha dit…
Si que és veritat! Treballen molt bé i amb moltes ganes els dos!
Els blocs els motiven molt a fer tot el que fem amb cura i seny (encara que no ho podem posar tot sinó no acabaríem mai, je,je!) i, a més, aprenen qüestions d'informàtica i de l'àrea de llengua amb més facilitat doncs la il·lusió i les ganes ajuden molt a aprendre i comprendre! ;)
Gracis pel comentari i petons per a tu també!
8aldia ha dit…
Hola,

em poso en contacte amb vosaltres del programa 8aldia de 8tv. Estem preparant un reportatge sobre l'educació lliure i ens agradaria contactar amb vosaltres. Si us interessa, em podeu passar un telèfon de contacte a elvila@8aldia.cat

mil gràcies!
Lídia ha dit…
Mil gràcies a vosaltres! ;)

Entrades populars d'aquest blog

Un remei natural i meravellós per guarir els refredats, la tos i el mal de coll: El xarop de ceba

Joc de pistes: un recurs didàctic i interdisciplinari!

Peücs per tenir els peus ben calentons!