Sortir a córrer, un esport saludable i molt barat!


Caminar i córrer són dues activitats bàsiques en el ser humà des de que és molt petit, ara bé, el modus vivendus de la nostra societat ens en va privant, de mica en mica, al perseguir una "comoditat" que, a la llarga i/o la curta, es paga força cara.
El viure contra-rellotge potencia l'ús de vehicles, motoritzats i contaminants, per a desplaçar-nos, fins i tot, en distàncies curtes. La substitució del treball corporal per màquines i automatismes i la reducció del moviment físic per a realitzar activitats quotidianes han afavorit el sedentarisme, tot minvant el desenvolupament de les activitats físiques i afavorint, en contrapartida, la inactivitat. Aquesta adaptació forçada i, gairebé, imposada d'"immobilitat" del cos és antinatural i provoca, en molts casos, malalties físiques i, també, mentals que venen determinades per aquesta manca de mobilitat corporal.
Sortir a córrer o a caminar és molt beneficiós i, alhora, plaent. A més no es necessiten instal·lacions ni equipaments especials per a dur a terme aquestes activitats tan saludables pels nostres òrgans i el cos, en general.
Quan correm, oxigenem els pulmons, tot augmentant la capacitat pulmonar i "entrenem" el cor, els vasos sanguinis i el metabolisme, tot augmentant la capacitat aeròbica. Els músculs i els ossos de les cames i els peus s'enforteixen, tot augmentant la resistència de les articulacions, els lligaments i els tendons. El metabolisme, és a dir, el conjunt de les accions bioquímiques que mantenen la vida de l'organisme, i el sistema nerviós se'n beneficien considerablement perquè córrer ajuda a canalitzar les tensions i l'agressivitat que provoca l'energia "combativa" o l'energia acumulada per manca de mobilitat i excés d'estrès fruit d'aquesta suposada "comoditat" en la que ens fan creure que hem de viure les nostres vides.
Córrer, tranquil·lament i en calma una estona cada dia (si pot ser), ens ajuda a relaxar l'organisme, a combatre l'insomni, a millorar la funció digestiva i a evitar taquicàrdies, entre d'altres beneficis.
Qualsevol edat és bona per sortir a córrer i, pels infants sobretot, és molt saludable donat que afavoreix el desenvolupament del cor, les artèries i els pulmons.
Si no estem acostumats a córrer, al principi, sentim dolors musculars "agujetas" i/o altres petites molèsties, ara bé, si no forcem i n'adquirim l'hàbit de sortir diàriament, encara que sigui poca estona, aquests desapareixeran i seran substituïts per les sensacions de benestar que ens aporten els beneficis abans esmentats.
És molt important, també, fer estiraments abans de sortir, per a preparar els músculs i el cos, i després de l'activitat, per a relaxar-los. D'aquesta manera reduïm i, fins i tot, evitem l'aparició dels dolors musculars. Els estiraments a més de preparar el cos dotant-lo de major flexibilitat, també relaxen la ment.

Beneficis dels estiraments a nivell general:
  • Augmenten l'extensió dels moviments
  • Redueixen la tensió muscular, tot relaxant el cos
  • Afavoreixen la coordinació permetent que el moviment corporal sigui més lliure i lleuger
  • Prevenen lesions, sobretot les provocades per estirades musculars
  • Desenvolupen la consciència corporal perquè ens "obliguen" a concentrar-nos en les parts del cos que treballem, tot fent-nos-les sentir mitjançant les sensacions que experimentem, és a dir, ens fan prendre consciència del funcionament i la mobilitat del nostre cos, tot permetent-nos conèixer-nos més.
  • Faciliten i afavoreixen la circulació
  • Ajuden a alliberar el cos del control de la ment "alliçonada" a reprimir el moviment corporal, tot potenciant l'expressió corporal lliure i espontània
  • Faciliten la realització d'activitats físiques de caire esportiu com ara, córrer, nedar, anar en bicicleta, fer senderisme, esquí, esports de raqueta, bàsquet, ..., i moltes més!






Fins aviat!

Comentaris

Anònim ha dit…
Great article. I've enjoyed this contribution. Its nice to see every questions answered in a blog post like this. I will add this post on my blog and link to it. Thanks for a clear informative post, I've learned a lot. I hope to see videos though as I can be A.D.D and reading articles is not my favorite thing to do online. So what I do sometimes is just print the whole thing and read offline.
Lídia ha dit…
Oh, thanks for your comment! Your rating encourage me to continue working on that way! Thanks a lot!
I enjoy you link my post! ;)

Entrades populars d'aquest blog

Un remei natural i meravellós per guarir els refredats, la tos i el mal de coll: El xarop de ceba

Joc de pistes: un recurs didàctic i interdisciplinari!

Peücs per tenir els peus ben calentons!