Hem fet un altre conte!
The sun's cycle north of the Artic Circle photographed on the island of Loppa from July 21, 19:00h till July 22, 18:00h
Hem estat elaborant aquest conte amb l'Henoch, a partir d'unes làmines que tenia de quan vam anar a Nordkapp. Hem gaudit molt fent-lo perquè tot el procés d'elaboració comporta tot un treball previ d'adquisició de coneixements necessaris per a poder redactar un conte sobre un tema determinat.
El Pau ha participat de la primera part del projecte però redactar el conte no li ha cridat prou l'atenció perquè tenia un altre projecte a mitges i, també, el volia acabar! Val a dir també que, tot i que va molt a l'una amb l'Henoch, la diferència d'edat es nota en algunes activitats per la diferència d'interessos d'aprenentatge d'ambdós! Cosa evident i, totalment, normal i lògica, per cert! :)
Així doncs, aquí tenim el conte i,...OBJECTIUS
Català
* Elaborar un conte seguint tots els processos d'aprenentatges que comporta
* Ampliar el vocabulari, tot comprenent el significat de les noves paraules per a poder usar-les, correctament, en el discurs oral i/o escrit
* Redactar un text a partir d'unes làmines il·lustrades i dels coneixements previs adquirits
* Adquirir coneixements ortogràfics i gramaticals a partir de la pràctica de l'escriptura i de la lectura
Coneixement del medi social
* Conèixer la geografia física d'altres països: Noruega, els fiords i les muntanyes de Trollheim
* Conèixer i apropar-nos a altres cultures i tradicions: Noruega, els trolls
* Localitzar Noruega i Trollheim en l'atles (editat: Peters i on line a HRW Atlas Mundial)
* Cercar i sel·leccionar informació sobre Noruega i sobre els trolls, en la xarxa i en els llibres, per a utilitzar-la posteriorment
* Mirar i observar fotografies de Noruega i dibuixos de trolls
Coneixement del medi natural
* Entendre i percebre els canvis d'estació: tardor/hivern (temperatura, duració de la llum del dia)
* Conèixer les característiques principals de cada estació
Informàtica
* Navegar per la xarxa
* Iniciar-se en l'ús de programes: PowerPoint
* Iniciar-se en l'utilització d'aplicacions: Issue
* Elaborar les entrades dels seus blocs i publicar-les
Actituds, valors i normes
* Respectar la diferència
* Entendre el valor que tenen els coneixements adquirits per les persones grans i tenir voluntat d'aprendre'ls
* Valorar les petites però grans coses de la Vida
CONTINGUTS
Català
* Elaboració d'un conte (recull d'informació, pluja d'idees, redactat i correcció i aprenentatge ortogràfic i gramatical)
* Ampliació del vocabulari, comprensió del significat i aplicació del mateix en el discurs, oral i/o escrit
* Creació d'un text a partir de l'observació d'unes làmines il·lustrades i dels coneixements previs adquirits
Coneixement del medi social
* Noruega, els fiords i les muntanyes de Trollheim
* Noruega, els trolls: llegendes, característiques i descripcions
* Utilització dels atles i valoració de la seva utilitat
* Sel·lecció d'informació sobre Noruega i sobre els trolls, trobada en la xarxa i en els llibres, per a utilitzar-la posteriorment
* Visualització de fotografies i vídeos de Noruega
* Observació de diferents dibuixos i imatges de trolls
Coneixement del medi natural
* Característiques de la tardor i de l'hivern: semblances i diferències entre ambdues estacions
* El canvi de temperatura i les sensacions del cos
* Duració de la llum del sol: Les tardes semblen més curtes
Informàtica
* Utilització d'Internet per a cercar informació
* Treball amb el PowerPoint
* Coneixement de la utilitat i la necessitat d'usar una aplicació per a publicar un conte o un llibre en la xarxa
* Treball en el bloc que tenen
Actituds, valors i normes
* Respecte vers la diferència
* Valoració de la gent gran i del seu saber fer
* Valoració i apreciació de les petites però grans coses de la Vida
Català
* Elaboració d'un conte (recull d'informació, pluja d'idees, redactat i correcció i aprenentatge ortogràfic i gramatical)
* Ampliació del vocabulari, comprensió del significat i aplicació del mateix en el discurs, oral i/o escrit
* Creació d'un text a partir de l'observació d'unes làmines il·lustrades i dels coneixements previs adquirits
Coneixement del medi social
* Noruega, els fiords i les muntanyes de Trollheim
* Noruega, els trolls: llegendes, característiques i descripcions
* Utilització dels atles i valoració de la seva utilitat
* Sel·lecció d'informació sobre Noruega i sobre els trolls, trobada en la xarxa i en els llibres, per a utilitzar-la posteriorment
* Visualització de fotografies i vídeos de Noruega
* Observació de diferents dibuixos i imatges de trolls
Coneixement del medi natural
* Característiques de la tardor i de l'hivern: semblances i diferències entre ambdues estacions
* El canvi de temperatura i les sensacions del cos
* Duració de la llum del sol: Les tardes semblen més curtes
Informàtica
* Utilització d'Internet per a cercar informació
* Treball amb el PowerPoint
* Coneixement de la utilitat i la necessitat d'usar una aplicació per a publicar un conte o un llibre en la xarxa
* Treball en el bloc que tenen
Actituds, valors i normes
* Respecte vers la diferència
* Valoració de la gent gran i del seu saber fer
* Valoració i apreciació de les petites però grans coses de la Vida
aquí tenim el tren!!!!
Dos bons resultats de dos projectes realitzats per a adquirir aprenentatges molt diferents però igual d'importants, tant els derivats de l'un com els derivats de l'altre!
Comentaris
M'agrada el format del conte, potser ens animem a fer-ne un!
una abraçada!
A veure si és veritat que us animeu a fer un conte! El fet de poder-lo publicar amb l'issue en format llibre, els fa molta il·lusió perquè queden molt atractius i bonics! Segur que us quedarà guapíssim i si necessitessis res, no dubtis en demanar-m'ho que jo, si està al meu abast, encantada! Petons sincers i que tingueu una visita molt bonica aquesta nit!!!! :)