Bar Cel Ona

Ahir vam anar  Barcelona en tren. El principal objectiu de la sortida era conèixer i aprendre a utilitzar el transport públic. Nosaltres acostumem a utilitzar sempre el cotxe quan sortim, per això el Pau i l'Henoch s'ho van passar molt bé ahir i van viure el viatge, en tren i metro, com una aventura molt interessant doncs van aprendre moltes coses sobre els transports públics.
Abans d'agafar el tren, vam parlar amb un dels operaris de l'estació que ens va explicar el funcionament del bitllets i dels bonus de viatges. Els dos petits, ho escoltaven tot ben encuriosits perquè era quelcom nou per a ells. Quan ja vam tenir el bitllet, ens vam acomiadar i li vam donar les gràcies per haver estat tan simpàtic i amable amb nosaltres.
Vam creuar les portes mecàniques, després d'introduir el bitllet i vam dirigir-nos a les andanes, tot llegint i entenent perquè hi ha d'haver rètols i pantalles indicadores de les direccions i dels horaris dels diferents trens. Després ens vam seure en un banc per a esperar que arribés el tren que havíem d'agafar per anar a Barcelona. Mentre l'esperàvem, vam aprendre i entendre el significat del vocabulari referent als trens (bitllets, indicadors, vies, andanes, tren, metro, vagó, estació, cap d'estació,...) La diferència entre tren i metro però, la van tenir més clara en arribar a Barcelona perquè van poder pujar al metro i passejar pels passadissos que ens condueixen a les diferents estacions segons les línies de metro, cada una d'un color diferent.
El viatge en tren els va agradar molt, sobretot, pel moviment i perquè podien anar drets i fer equilibris!!!! :)
Com que el viatge va ser llarguet, vam tenir temps de fer equilibris, d'observar els canvis del paisatge al llarg del recorregut, abans que el tren entrés en el túnel després de deixar l'estació del Peu del Funicular i també vam poder estudiar el plànol on vèiem els indicadors de les estacions que havíem deixat enrera i els de les que ens faltaven veure abans d'arribar a Plaça Catalunya.

En arribar a Barcelona, el primer que vam fer va ser entrar en un BAR de l'estació de la Plaça de Catalunya per menjar un entrepà i beure un suc car a l'Henoch i al Pau, sobretot, els havia entrat gana. En aquesta estació van "al·lucinar" perquè era molt gran i hi havia molta gent que anava, amunt i avall, molt atrafegada i seriosa.
En el BAR, vam menjar molt bé i ens hi vam sentir mot a gust perquè la noia que ens va servir, la Malena, va ser molt atenta, simpàtica i agradable amb nosaltres. A més, com que no hi havia gaire gent, vam poder parlar amb ella de coses interessants. Esperem tornar-la a veure un altre dia perquè ens va caure molt bé!

En sortir, vam anar a cercar un plànol per veure quina línia de metro havíem d'agafar per anar a Arc de Triomf. Era la vermella! o la L1. Pels passadissos del metro, que els van semblar un laberint, ho anaven observant tot amb els ulls oberts com taronges car tot els cridava l'atenció (músics, botiguetes, captaires, anuncis,...)

Quan vam arribar a Arc de Triomf vam sortir del metro utilitzant les escales mecàniques perquè els feien molta gràcia. Per fi vam sortir de l'underground i vam veure el CEL de Barcelona i l'Arc de Triomf!!!!
Vam anar fins l'Arc per veure'l de prop i vam parlar dels romans i de la seva cultura i conquestes. També vam parlar dels íbers i la seva cultura i llengua, diferent a la dels romans, doncs cap a la dreta anem a ROMA però cap a l'esquerra anem a l'AMOR perquè és on es troba el cor.
Després d'observar l'Arc i d'haver parlat de la nostra història, que ens precedeix, vam anar passejant al llarg del passeig, direcció a la Mar Mediterrània que besa les terres de Barcelona al compàs de cada ONA!
Vam arribar al Parc de la Ciutadella i allí, vam passejar però també vam còrrer i jugar. En arribar al final vam topar amb el Parc Zoològic, que estava tancat perquè per la tarda tanquen d'hora.

De tornada, vam recórrer els carrers del Barri Gòtic fins arribar al Pla de la Seu, davant la Catedral on hi havia bastants venedors ambulants que disparaven "llumetes" a l'aire, donant color al fosc del cel.
Quan vam marxar, vam passejar-nos per les paradetes de la Fira de St. Llúcia, on els venedors i artesans es trobaven preparant-les perquè, enguany, comença demà 26 de novembre i ho havien de deixar tot, gairebé, enllestit abans d'anar a dormir!

El recorregut el vam acabar a la Plaça Catalunya, on ens vam seure en un banc per descansar, beure aigua i menjar neules de xocolata, mentre observàvem la font il·luminada de la Plaça, el trànsit i els vianants. El Pau, tot pensatiu, va dir-nos que els autobusos eren els "trens" de la carretera perquè també duien gent però no anaven per la via!

Vam dir adéu a BarCelOna i vam baixar a l'underground per agafar el tren que ens portaria de tornada cap a caseta casona, doncs ens ho havíem passat molt bé però ja estàvem molt cansats car passejar per la ciutat ens cansa més que caminar per la muntanya!
A més, el Saül, que va voler quedar-se a casa, ens havia trucat per dir-nos que començava a fer el sopar  per quan arribèssim!!!!
Quines quatre joies que tinc a casa!!!! No és vera?

Inma ha dit…
Pues sí, vaya 4 joyas que tienes en casa!! ¿Sabes que el sábado estuvimos nosotros por Barcelona? Hicimos una visita a mis padres que están por Tarragona y el sábado hicimos una escapada a Barcelona, estuvimos por el barrio gótico, un paseo super a gusto... aunque llegamos a casa agotados!! Aysss, que ese escaparate con las furgonetas también lo vimos... ¡me encantaron! Besos.
Unknown ha dit…
Anda!!!! No me digas!!!! Casi, casi y nos vemos! :) Y si que es verdad que el paseo es muy lindo y agradable pero agotador!!!! Que gracia que también os llamaran la atención las furgonetas y las Vespas!!!!
Un beso grande!
Marisol ha dit…
Un día complert!!! imagino quina experiencia pels nens!!! un petonàs!
Maria i Jordi ha dit…
Quina excursió més bonica, sí que deurieu estar esgotats sí, és que és tan gran barcelona!!
Les fotos molt boniques i els ulls d´en Pau i l´Henoch ho diuen tot! Una abraçada!!
Unknown ha dit…
Si que s'ho van passar d'allò més bé però és cert que en la muntanya no ens agotem tant com per la ciutat on l'aire contaminat costa més de respirar! De tota manera, cal conèixer i saber trobar l'encant de tot el que tenim i ens envolta!
Un dia d'aquests hi tornarem doncs ens va quedar molt per veure i moltes coses per aprendre! :)
Petons sincers pels tres!!!!
malena ha dit…
hola Lidia, soy Malena , nos conocimos cuando hiciste la salida a Barcelona con tus preciosos hijos, he escrito desde esos días y hasta hoy, muchas veces intentando transmitirte ,lo mucho q me gustó y sorprendió tu manera de pensar y dedicarte a tus hijos, educándolos en la libertad y el conocimiento de las emociones y el valor de cada uno como persona ,con necesidades y tiempos propios. En fín q he entrado muchas veces ,dejado comentarios, etc y nunca se podían colgar.hago otro intento, un beso grande, y me encantó lo de los chakras.

Entrades populars d'aquest blog

Un remei natural i meravellós per guarir els refredats, la tos i el mal de coll: El xarop de ceba

Els fruiters de casa: La noguera

Joc de pistes: un recurs didàctic i interdisciplinari!