Pintura i dibuix amb fulles i altres materials!

Aquest matí, aprofitant el solet tan meravellós que feia, hem agafat dues cartolines, les fulles que havíem recollit a Montjuïc i altres materials per anar a treballar al pati de baix. Aquesta és una de les coses que valoro molt de l'educació en la llar, és a dir, que els meus fills puguin decidir, lliurement, no només el què volen aprendre i el quan ho volen aprendre sinó, també, l'espai on volen estar, en cada moment,  perquè ningú els obliga a romandre en una aula, sense poder sortir, fins l'hora del pati (que dura poquíssim)  
Com que diuen que les imatges valen més que mil paraules, callo ja per compartir amb vosaltres aquesta metodologia d'ensenyament/aprenentatge diferent i alternativa a la que m'ofereix l'escola.
L'Henoch ha fet tres arbres amics al bell mig d'un prat d'herba i...
el Pau ha fet un arbre en la primavera
El seu raonament per no fer un dibuix sobre la tardor ha estat molt senzill i els dos ho tenien claríssim sense haver-s'ho parlat:
- Mama, com vols que fem un dibuix de la tardor amb les fulles si a la tardor els hi cauen les fulles als arbres!
- Clar, mama i jo vull fer un arbre- afegeix el Pau.
M'encanta el raonament lògic dels infants, és per això que els escolto i els respecto tant, doncs sempre em fan aprendre quelcom nou i savi!

Comentaris

Marisol ha dit…
Quins artistes tens a casa Lídia!! Petons!
Inma ha dit…
Lídia, cómo me ha gustado el razonamiento del uso de los espacios... es verdad, la escuela tradicional se limita a espacios cerrados, aulas con límites, escasa libertad de acción... nada que ver con la utilización del aire libre que os podéis permitir vosotros, en contacto directo con aire puro y sano. He leído experiencias de colegios, muchas escuelas libres que pasan la mayor parte del tiempo en el exterior, me parece magnífico...¡ojalá tuviera una cerca!
Las obras de arte de tus hijos...¡preciosas! ¡artisssssssssssstas!
Un besazo.
Joel Artigas ha dit…
M'han agradat molt els dibuixos i l'experiència que els has proposat a partir d'utilitzar allò que ens aporta la natura.

Cal crear situacions que els infants puguin raonar entre ells, arribar a solucions, conclusions. També ens cal que discuteixin, creein hipotesis, ... En aquest aspecte serà important guiar els nostres infants en aquest aprenentatge comú.

M'agrada les experiències que ens exposes, com vius la vida, com raones, com ens expliques les coses, com ensenyes a aprendre, ...

Ànims! Gràcies per aquests comentaris tan ben elaborats i per mostrar-nos la teva experiència vital i educativa amb els teus infants.
Albert ha dit…
molt chulos els dibuixos i m'ha encantat el raonament dels peques :) com es nota la pedazo mestre i mare que tenen!! un petó molt gran, t'estimo!!
Albert ha dit…
Estoy muy de acuerdo contigo Inma, en la academia que estoy estudiando ahora (para la PAGS, prueba de acceso a grado superior) hay un aula que esta en el sotano sin ventanas y cada vez que voy a esa aula me sofoco, me encuentro mal y no puedo rendir como es devido. Ayer mismo me tuve que ir porque me entro un ataque de migraña...


També m'agrada moltissim el teu comentari Joel!! petons a tots/es
Unknown ha dit…
Moltes gràcies a vosaltres, també, pels vostres comentaris i raonaments doncs em confirmen i refermen els meus principis de vida donant-me molta força per a continuar treballant i lluitant per defensar el que sento, el que vull i els meus criteris.
Haver-vos conegut en la xarxa i poder compartir, entre tots/es, material, experiències, creacions, opinions, recursos, raonaments, criteris, valoracions,... li dóna més sentit i utilitat al bloc perquè em motiva a treballar amb més il·lusió i energia, em fa aprendre de les vostres aportacions educatives i didàctiques, em fa gaudir per l'entesa i la consciència col·lectiva palesa en tants blocs,..., m'enriqueix!
Un petonàs ben fort!

Albert, no ho sabia que una de les aules es troba en un soterrani! Que fort! I, a més, sense finestres! Realment, s'ha tornat molt enrere car quan jo era docent un espai d'aquestes condicions no estava permès destinar-lo a aula perquè és molt nociu per la salut per la manca d'oxigenació i, més, havent-hi un grup de persones treballant i estudiant, doncs el cervell per funcionar bé i actiu necessita que la sang li arribi ben oxigenada! És normal que t'agafin migranyes! Per favor, a on estem arribant!!!!
Canviant de tema, nosaltres també t'estimen molt! L'Henoch i el Pau encara no han vist els teus comentaris dels seus blocs, quan els llegeixin ja et diran coses perquè els fa molta gràcia això de poder comunicar amb altres persones a través de l'ordinador! El Joel, per ex., ja els és familiar, encara que no el coneguin en persona com a tu, perquè sempre els hi diu alguna cosa i, a ells, els agrada molt! Ja veuràs demà quan els vegin! Petons guapíssim i descansa!

Entrades populars d'aquest blog

Un remei natural i meravellós per guarir els refredats, la tos i el mal de coll: El xarop de ceba

Els fruiters de casa: La noguera

Joc de pistes: un recurs didàctic i interdisciplinari!